piątek, 14 maja 2010

Polskie zmarnowane szanse - FSO Ogar



FSO Ogar 1500 to prototyp polskiego samochodu osobowego z 1977 oparty na podzespołach Polskiego Fiata 125p. Wykorzystano jego płytę podłogową, silnik oraz główne zespoły podwoziowe. Całkowicie nową konstrukcją było nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych. Autorem projektu nadwozia był Cezary Nawrot. Charakterystycznymi cechami tego pojazdu były obłe kształty nadwozia, chowane reflektory i duże zderzaki spełniające wymagania norm bezpieczeństwa. Do napędu Ogara użyto wzmocnionego silnika osiągającego moc 80 KM (60,5 kW). Obecnie jedyny egzemplarz Ogara znajduje się w Muzeum Techniki w Warszawie w Fabryce Norblina. To chyba zaraz po Syrenie Sport najładniejszy polski samochód, szkoda że takie piękne auta nie poruszają się po naszych drogach.

1 komentarze:

Unknown pisze...

Piękne rzeczywiście .. tylko szkoda że nadal opiewające w narządy od swoich poprzedników z lat 50-tych a miał to być samochód na przełom lat 80 / 90 tych bodajże ? Nie oszukujmy się, potencjał nie wystarczy na wiele jeśli nie ma pieniędzy na produkcję i na CAŁKOWICIE NOWE PODZESPOŁY ... Takie są realia całej polskiej motoryzacji, prototypy rzekomo nowych pojazdów opierały się na podzespołach starych więc jak to miało przebić się przez zachodni rynek ? By osiągnąć cel konieczne było od zera zaprojektowanie całkowicie nowego nadwozia auta łącznie z silnikiem ale z tych czy innych powodów u nas nie mogło do tego dojść ....

Prześlij komentarz